Seminari PALIC
Acolliment d’alumnes nouvinguts en una escola inclusiva.
Acta 3
Data: 19/1/2011
Lloc: IES Biel Martí. Ferreries
Assistents:
Francesc Florit
Abdó Florencio
Gemma Moll
Carme Morales
Mariola Juanico
Maria Pons
Joan Febrer
Antònia Campins
Raquel Miralles
Temes tractats:
Activitats orals per a l’aula d’acollida
Punts d’acord i tasques
Les tasques realitzades per a la tercera sessió de formació del seminari van ser l’exposició d’una activitat oral per a l’aula d’acollida de cadascun dels membres del seminari. Les activitats seran penjades al bloc de feina amb l’etiqueta “activitats orals” per tal que tothom hi pugui accedir-hi fàcilment.
Activitats presentades:
Gemma Moll. De la paraula a la pintura. Experimentació del material editat per la conselleria a partir d0unes imatges abstractes per a treballar una dita popular.
Mariola Juanico. Embarbussaments. Activitat a partir d’embarbussaments que treballa les emocions amb petites dramatitzacions.
Carme Morales: Conte amb titelles. El mico diferent. Treball oral a partir d’un conte que se centre en la diferència. Els alumnes treballen dramatitzacions, amb caretes o titelles un text que introdueix una reflexió sobre la diferència.
Joan Febrer: Lectura de la premsa. A partir de la lectura de notícies de premsa local, els alumnes treballen l’expressió oral (i la comprensió escrita). Es fan preguntes sobre el contingut de la notícia i n’elaboren un resum oral.
Abdó Florencio: La notícia. Els alumnes expliquen una notícia que primer han llegit i llavors avaluen amb una graella l’expressió oral.
Francesc Florit. La silueta . A veure si ho endevines. A partir del conte, l’activitat consisteix a desenvolupar la imaginació i l’expressió oral a partir d’unes siluetes que al seu anvers són figures insospitades.
Maria Pons: Temps d’oci. Xerrada feta a partir de l’ús del temps d’oci pels alumnes el cap de setmana. Es presenta també la guia de conversa Parla. Una tercera activitat és la penjada al bloc de l’aula d’acollida sobre el tast de diversos gusts.
Tònia Campins: Cuinar x parlar. Experiència de cuina amb models de recepta perquè els alumnes expliquin oralment com s’elabora un plat del seu país.
Raquel Miralles: 20 Experiments de ciències. Es tracta que els alumnes desenvolupin l’expressió oral a partir de les hipòtesi i la recerca d’explicació científica de fenòmens senzills.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada