dimarts, 18 de gener del 2011

Treballem l'expressió oral a l'aula

Aquesta pràctica es realitza en el marc de la unitat Temps lliure i entreteniment (T.8)

1a sessió: Treball previ:
1.- A la pissarra, fem un llistat de les activitats que realitzen els alumnes en el seu temps d'oci i aprofitem per parlar de la seva realitat quotidiana.

2.- Aprenem i conjugam el nou verb: M'agrada No m'agrada

Aprofitam per parlar dels verbs pronominals i es lliga amb el tema de Rutines diàries , en què vam aprendre verbs com dutxar-se, pentinar-se, raspallar-se les dents.

3.- Aprenem les noves estructures: Què fas el cap de setmana?
T'agrada + infinitiu?

2a sessió:
Una vegada hem après el vocabulari, el nou verb agradar i les noves estructures es fa un exercici en parelles:

1.- Cada alumne-a prepara una sèrie de preguntes que vol fer a un company-a per tal de saber què fa en el seu temps lliure tot utilitzant les estructures i vocabulari apresos.

2.- Entrevistes entre els alumnes. Es recomana que cada alumne-a entrevisti com a mínim 2 alumnes. Es pot fer la variant d'entrevistar alumnes del grup de referència i, fins i tot, algun professor, només hem de tenir en compte que això allarga la temporalització.

3.- Cada alumne-a fa una presentació davant els seus companys d'allò que li agrada fer als altres.


3a sessió:
Un cop estan familiaritzats amb el tema, dedicarem dues sessions a treballar amb les fitxes del Programa PARLA, concretament amb la fitxa núm. 6 Oci i diversió.

1.- Cada alumne-a ompl la fitxa individualment.

2.- Llegim les fitxes al grup i aprofitam per discutir algun tema que els pot interessar (Es beu alcohol el cap de setmana?, com és el seu entorn d'amics?) i respecte al qual la tutora de l'aula pot incidir si hi veu algun problema.

4a sessió:
Convocam els padrins per, a partir de la fitxa realitzada, parlar durant una estona del que fan durant el cap de setmana.
Aquesta sessió ens interessa no només per fer una hora de conversa, sinó per intentar que les parelles trobin punts de contacte pel que fa a les seves activitats i puguin trobar-se el cap de setmana a realitzar-les junts.


Les sessions acaben amb una presentació del que pot ser un cap de setmana normal per als alumnes. Amb el suport de la presentació, l'alumne-a va fent-ne presentació oral. Les presentacions els agraden molt, perquè mostren fotos pròpies i del seu entorn més proper i això fa que en parlin amb més confiança.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada