dimarts, 18 de gener del 2011

Activitats divertides per treballar la llengua oral


Us presento algunes de les activitats/jocs que hem fet amb el grup de conversa.

MONSTRES I/O PAISATGES

Material necessari:

- Un full DINA3 per cada alumne
- Pintures de colors

Procediment:

És una activitat que es fa en parelles i asseguts un davant l´ altre.

Cada alumne tindrà un full DINA3 (pot ser un DINA4 però en format més gran els dibuixos queden més xulos) i pintures de colors.

Un membre de cada parella es dóna la volta per no veure el que el seu company està dibuixant.

Normalment els dono a triar entre un monstre o un paisatge perquè sinó tarden massa temps en decidir el que volen dibuixar (però ho podeu fer amb qualsevol cosa que us agradi).

Un cop ha enllestit el dibuix (uns 5 minuts com a màxim) el seu company es donarà la volta i els dos han de comunicar-se per tal de fer dos dibuixos el més iguals possibles però en cap cas no poden veure el dibuix que ha fet l´ altre company.

Els dos membres de la parella han de fer-se preguntes del tipus:
- És un monstre o un paisatge?
- Té el cap gros o petit?
- De quin color són els seus ulls? I quina forma tenen?
- Dius que té tres orelles, però on estan situades?
- I he de pintar-li les ungles dels peus de color vermell? I les dels dits?

Quan l´ altre company ha enllestit el dibuix, cada parella surt davant del grup i mostren els dos dibuixos. Entre la resta del grup una valoració-comparació dels dos dibuixos, de si han aconseguit fer dos dibuixos iguals i si han fet servir els mateixos colors. En què s´ assemblen i en què són diferents.

És divertit veure com hi ha dibuixos que no s´ assemblen gens ni mica i d´ altres gairebé idèntics.


MÉS MONSTRES

Material necessari:

Un full de paper allargat de 20 cms i doblegat en tres parts iguals (un per cada tres alumnes).


Procediment:

Agafem el full de paper allargat i el dobleguem en tres parts iguals.

A cada part doblegada hi marquem dues ratlles.

Un alumne dibuixa un cap al primer tros, anant en compte que el coll coincideixi amb les ratlles.

Després el doblega de manera que no es vegi el cap que ha dibuixat i el passa al següent company.

Aquest, dibuixarà el cos de manera que coincideixi amb el coll amb les ratlles de dalt i amb el cos amb les ratlles de baix.

El passa al darrer alumne que haurà de dibuixar el monstre de la cintura fins als peus.

Finalment, aquest darrer alumne s´ aixeca i desplega el paper mostrant-lo a la resta del grup.

Entre tots feim una descripció oral del “peculiar” personatge.


BINGO DELS HÀBITS I COSTUMS

Material necessari:

Full graella per emplenar (aquesta la vaig fer jo, com podeu veure en pla ràpid i casolà).

Procediment:

Els alumnes tenen 5-10 minuts per emplenar la graella sobre els seus hàbits.

Després, han de voltar per la classe fent preguntes als companys per tal de trobar algú que bereni el mateix que ells, que vagi a dormir a la mateixa hora, que faci la compra al mateix supermercat, que també es dutxi al matí, etc.

El primer que aconsegueix emplenar la graella ha guanyat.

Variants: es poden fer infinitat de preguntes de temàtiques diferents (troba algú que tengui una bicicleta vermella, algú que la seva mare tengui els ulls blaus, algú que li agraden les matemàtiques, etc).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada